تاریخ : هجدهم 10 1394
نظر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالهی‌نژاد در رابطه با 17 دی ماه روز کشف حجاب در دوره رضاشاه پهلوی گفت: طرح حذف حجاب قبل از سال 1300 مطرح بود ولی سال 1307 تا 1314 اوج زمانی بود که رضاشاه پهلوی تصمیم به اجرایی کردن این طرح گرفت.
وی علت این اتفاق را سفر شاه به ترکیه دانست و افزود: رضا شاه پهلوی در سفر به ترکیه شاهد این بود که زنان و دختران حجاب کامل ندارند و فکر کرد که چون ترکیه نسبت به ایران کشوری پیشرفته است پس حتما همین موضوع رمز پیشرفت آنهاست.
دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: طرح کشف حجاب به این دلیل اجرا شد که رضاشاه و مسئولان در آن زمان به مسائل روز دنیا آگاهی کامل نداشتند و این موضوع را مسیر پیشرفت در جامعه تلقی می‌کردند؛ حضور بیگانگان در ایران نیز موجب شد که این طرح به مرحله اجرا برسد.
عبدالهی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد به نقدِ حجاب می‌پردازند، تصریح کرد: در همین رابطه مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که "حواس‌تان به خطر نفوذ باشد"؛ چراکه گاهی، برخی از مسئولان، متدینین و حتی فعالان فرهنگی در این راستا با انجام مصاحبه یا دست نوشته‌های اشتباه این فرصت را به دشمنان می‌دهند که در مورد حجاب صحبت کنند.
وی حجاب را پایه و اساس حکومت و اسلام دانست و اظهار کرد: حجاب و عفاف بزنگاه خطر حکومت است؛ برای مثال در آندولوس، با رواج بی‌حجابی توانستند حکومت را از دست مسلمانان بیرون بکشند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به مقایسه وضعیت حجاب در اصفهان با سایر استان‌های کشور پرداخت و گفت: بد حجابی در اصفهان نسبت به تهران، شیراز و دیگر شهرهای کشور کمتر است ولی ما سعی داریم که همه افراد جامعه این امر مهم را رعایت کنند چراکه وجود یک نفر بدحجاب هم شایسته اصفهان نیست.


موضوعات مرتبط:
الصلوه معراج المؤمن
X